Nowości
Artyści w GALERII

 



Katarzyna Wróblewska urodzona 29.08.1972 w Łodzi, w 1998 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi, Wydział Projektowania Tkaniny i Ubioru, specjalizacja Projektowanie Obuwia i Wyrobów ze Skóry. Od 1998 pracowała w jednej z największych firm obuwniczych w Polsce, na stanowisku głównego projektanta. Po 2005 roku zajmuje się autorską współpracą z wieloma firmami obuwniczymi. W 2008 roku rozpoczęła pracę w Pracowni Projektowania Obuwia i Galanterii Skórzanej w A S P w Łodzi. W czerwcu 2012 roku uzyskała stopień Doktora sztuki w dziedzinie sztuk plastycznych. W latach 2013-2016 brała udział w licznych wystawach zbiorowych między innymi w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie, wystawie Pedagogów Katedry Ubioru  we Lwowie, w Ogólnopolskiej Wystawie Miniatury Tkackiej i Ogólnopolskiej Wystawie, Tkaniny Unikatowej w Łodzi, wystawie „Dwie Katedry” w  Poznaniu, wystawie „ Ochrona Funkcja Estetyka” w Łodzi, oraz wystawy indywidualne  „Organiczność Ograniczona” Konstantynów Łódzki 2014 i ”Synteza struktur i Iluzji” Łódź 2015. W roku 2014, 2015, 2016 otrzymała Nagrodę Rektora ASP. W 2013 roku autorska instalacja zatytułowana „Organiczność Ograniczona” była punktem wyjścia wszelkich procesów twórczych inspirowanych rozważaniami nad interakcją świata mody i sztuki. Organiczna forma została zaadaptowana do nowej funkcji, a ingerencja w jej pozornie bezforemną strukturę tylko wzmocniła jej przekaz. Powstała forma jest więc w jednakowym stopniu naturalna, co intencjonalna; fizyczna, co duchowa. Ta minimalistyczna instalacja przemawia silnymi kontrastami: ograniczoność– nieograniczoność, chaos–uporządkowanie, złożoność –prostota. Próba zgłębienia tych zagadnień cechuje  nieograniczoność dając artyście szerokie spektrum możliwości ich wykorzystania w dowolny sposób, a tym samym ich zamknięcia w pożądaną formę. Podczas wystawy „Synteza Struktur i Iluzji” został przedstawiony  cykl siedmiu toreb wykonanych ręcznie z giętego tworzywa połączonego ze skórą nadającą im funkcje użytkowe. Wzornictwo odnosi się bezpośrednio do inspiracji i stało się motywem przewodnim całej tej kolekcji. Ażurowość projektów potęguje transparentność inspiracji, a meandrujące panele nawiązują do formy Organiczności Ograniczonej i jej przekazu. Kolejnym etapem tej kolekcji są trzy obiekty inspirowane formą obuwia ukazujące fascynację artystki dziedziną jaka jest projektowanie obuwia i akcesoriów. Wystawa „Transpozycja” przedstawia twórczość o wielopłaszczyznowej symbolice: gąszcz definicji i złożoność pojęcia „sztuka”, jej nieuchwytność; wzajemne i nieograniczone przenikanie się światów sztuki i mody oraz ich wzajemne inspiracje; nieograniczoność współczesnej praktyki artystycznej; natura jako niewyczerpane źródło inspiracji… W połączeniu z możliwością transponowania niezliczonej ilości elementów powstała kolekcja skórzanych toreb której nowatorska technologia stała się nowym źródłem inspiracji artystki, to początek czegoś nowego niezwykle interesującego pozwalającego pobudzić zarówno wyobraźnię i kreację artystyczną jak i użytkowość sztuki design’u.

 




Barbara Pieczyńska 
– rodowita Łodzianka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie zdobyła tytuł magistra ekonomii. Jednak nikt nie przypuszczał, że pasją jej życia stanie się magiczny świat tkanin. Różnorodność ich barw, wielość wzorów i faktur spowodowały, że już w młodości zajęła się szyciem. W 1995 roku jej prace zostały docenione i nagrodzone pierwszym miejscem przez jury konkursu BURDY w kategorii ubrań dziecięcych.
    Sześć lat temu rozpoczęła swoją wielką przygodę z tworzeniem patchworków. Stała się autorką wielu prac tworzonych w różnych technikach, ale najbardziej poświęciła się nurtowi artystycznemu. Już jako doświadczona quilterka zaczęła prezentować swoje dokonania na wystawach w takich polskich miastach jak: Warszawa, Kraków, Szczecin, Zielona Góra czy Krasnystaw. W swojej działalności wystawienniczej nie ograniczyła się jedynie do naszego kraju. Prace jej brały udział w wystawach międzynarodowych, organizowanych między innymi w czeskiej Pradze, a ostatnio we włoskim Treviso. W sierpniu 2016 roku jej praca była wystawiona na największej wystawie patchworkowej w Europie, w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
    O twórczym kunszcie Barbary Pieczyńskiej może również świadczyć zdobycie w 2016 roku pierwszego miejsca w konkursie na patchwork okolicznościowy, z okazji 20-lecia działalności w Polsce renomowanej szwajcarskiej firmy BERNINA. Artystka należy do Stowarzyszenia Polskiego Patchworku. 

Kontakt: tel. +48 601 310 808; e-mail: basia.p123@wp.pl 

 

  


JUSTYNA CIEŚLIK-PŁUSA
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi dyplomem z malarstwa u prof. Włodzimierza Stelmaszczyka oraz dyplomem w Pracowni Multimediów prof. Wiesława Karolaka. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Kulturoznawstwo, specjalizacja Teatrologia. Prowadzi zajęcia dotyczące Historii Teatru i Scenografii, Kostiumu oraz Zagadnień Scenografii Filmowej i Teatralnej na Wydziale Sztuk Wizualnych. Justyna Cieślik-Płusa jest czynnym kostiumografem, pracującym na planach filmowych. Zrealizowała kostiumy do takich filmów jak m. in. : LEŚNE DOŁY Sławomira Kuligowskiego, SĄSIADY Grzegorza Królikiewicza, WESOŁOWSKA I MEDIATORZY TVN, JASKÓŁKA Bartosza Warwasa, KOREPETYTOR Artura Pilarczyka, NIE DOTYCZY ROWERÓW  Grzegorza Dębowskiego (film nagrodzony w Gdyni 2016 r.), ELEKTROWNIA Pawła Maja, MATKA ZIEMIA Piotra Złotorowicza (film nagradzony na wielu festiwalach na całym świecie 2014 r.), URODZINY Piotra Kolskiego, MOONSHAIN Michała Poniedzielskiego, LODZER FRAU spektakl/film Anny Niewiadomskiej.Doświadczenie scenograficzne i kostiumowe oraz aktorskie zdobyła, realizując spektakle muzyczne Studia Piosenki FORUM takie jak m.in.: Dziewczyny bądźcie dla nas dobre na wiosnę – piosenki Wojciecha Młynarskiego, Bezsenny mus wiosenny – piosenki J. Przybory i J. Wasowskiego, Bez miłości ani rusz – piosenki francuskie, Nasza jest noc – piosenki międzywojenne, Surabaja Johnny – songi B. Brechta i piosenki M. Dietrich, Swojskie stworzenie świata – spektakl poświęcony twórczości Mariana Załuckiego, Arivederci Roma – wieczór piosenki włoskiej. Justyna Cieślik-Płusa współpracuje z PWSFTviT, AKADEMICKIM OŚRODKIEM INICJATYW ARTYSTYCZNYCH, MIEJSKIM OŚRODKIEM KULTURY w Konstantynowie Łódzkim oraz alternatywnymi grupami kreatywnymi. Wspiera działalność Fundacji PLASTELINA, FORM ART, które pracują na rzecz rozwoju twórczości młodzieży. Prowadzi warsztaty i realizuje autorskie projekty twórcze. Bierze udział w ogólnopolskich i międzynarodowych plenerach malarskich oraz realizuje projekty edukacyjno-artystyczne m.in.: INTER ART, SZTUKA SZUKA, DIALOGI Z PRZESTRZENIĄ, TOLERAKCJA, SZTUKA NIE DZIELI, SPLOTY. Wraz ze studentami z drugiego roku studiów Technik Teatralno-Filmowych zapoczątkowała działalność Eksperymentalnego Studia Scenograficznego. 

 

  

 



ANNA PACHOLIK - wykształcenia i doświadczenia finansistka i architekt wnętrz. Obecnie studentka III roku dziennych studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, kierunek Malarstwo. Początki działań artystycznych to poszukiwania w zakresie tematyki, techniki malarskiej oraz sposobu wypowiedzi. W okresie 2011-2014 powstaje wiele prac figuratywnych i abstrakcyjnych w oleju, akrylu i akwareli. Od II połowy 2014 r. jej prace obejmują w głównym nurcie postacie i portrety malowane akrylem na płótnie 100x120 cm. Obok tego zaczyna działać w przestrzeni publicznej, min. poprzez tworzenie mandali, swoistej instalacji charakterystycznej dla danego miejsca, czasu, technologii, czy osoby. Ma za sobą trzy wystawy indywidualne i ponad 20 wystaw zbiorowych


 


 


 

Elżbieta Kusińska
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Wydział Malarstwa i Grafiki, specjalność: Grafika Artystyczna. Dyplom w Pracowni Technik Cyfrowych prof. Grzegorza Chojnackiego (2014). Od 1997 r. działalność na rzecz Stowarzyszenia Plastyków Amatorów w Łodzi i Klubu Plastyka Amatora przy Łódzkim Domu Kultury. W latach 2008-2010 prezes SPA i KPA. Twórczość w dziedzinie malarstwa, grafiki (warsztatowej i cyfrowej), rysunku i fotografii.
Prace prezentowała na 6 wystawach indywidualnych:
2004 – Przemiany – Malarstwo, Klub Garnizonowy, Łódź
2005 – Malarstwo i Rzeźba, Galeria MDK, Radomsko (z rzeźbiarzem Krzysztofem Kozłowskim)
2005 – Portrety – Fotografia, Galeria 313 – ŁDK, Łódź
2007 – Inspiracje – Malarstwo, grafika, rysunek, Galeria 313 – ŁDK, Łódź
2011 – Grafika – Galeria Forum, Śródmiejskie Forum Kultury, Łódź
2016 – Colourful Imagination – Galeria OGRÓD SZTUKI, Miejski Ośrodek Kultury,
Konstantynów Łódzki

Udział w 170 wystawach zbiorowych  m.in.:
2011 – wystawa poplenerowa w Galerii Art-Nova w Ornecie, organizowana przez ASP w Łodzi
2012 – wystawa poplenerowa w Galerii Bibliotece Miejskiej w Łebie, organizowana przez ASP
w Łodzi

2014 – wystawa Koty w marcu – Muzeum Fabryki w Łodzi
Udział w wielu plenerach m.in.:
1997-2016 – udział w plenerach organizowanych przez Stowarzyszenie Plastyków Amatorów w Łodzi
2011 – sympozjum graficzno-malarskim w Ornecie (ASP)
2012 – sympozjum graficzno-malarskim w Łebie (ASP)
2012-2016 – V-IX Plener Malarski Pejzaż Malowany Ziemi Łódzkiej
Nagrody i wyróżnienia na konkursach środowiskowych i ogólnopolskich (2001-2014)
2012 – Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi za działalność na rzecz Stowarzyszenia Plastyków
Amatorów w Łodzi.

e-mail: vel.bieta@gmail.com